Hello, It's Me =)

My photo
Ratna is an authorized agent and a certified Premium Beautiful expert.A former banker and now an Entrepreneur. A mother to a beautiful baby daughter and a wife to a lovely husband.Currently she is managing her family's company.A degree holder in Business Marketing (BA (Hons) Marketing).

Sunday 11 December 2011

Seminar SM/SSM II at Eastin Hotel, Petaling Jaya - a sequel to my previous post Eastin Hotel PJ

 A day before the event




OH TIDAKKKK!!!!!!!

esok seminar & i hanya ada masa 2 jam sahaja untuk tidur!! *tah kenapa mata tak leh lelap, terlalu excited kot..hik hik ^_^*

**dalam hati berkata-kata** - "esok masaklah, sah-sah terhangguk-hangguk kepala aku ni sebab mengantuk".. masa zaman dolu2 (masa zaman muda mudi..cewaaaahhh), if tak cukup tidur jer and attend seminar/training ker/ apa-apa sahajalah majlis yang masanya lama sikit, memanggggggglah tak sah kalau mata tu nak terkatup sebentar.rasa macam sekejap terkatup pun jadiklah (-_-)Zzzzzz

iskkkkkkkkkkk..tak leh jadi ni....malam tu memang i prepare semuanya supaya esok tak kelam kabut.

On the same day, a day before the event, petang tu, me,my baby and my cousin natrah bershopping-shopping di klcc you.Dan inilah result dari shopping seharian di KLCC...alaahh sikit jer tak banyak pun you ...



Malam tu,buat itu, buat ini, tup tup..ALAMAK! dah pukul 3 pagi!!....lepas dah make sure semuanya di pack siap-siap dan tak ada lagi yang tinggal, baru lega hatiku untuk melabuhkan diri di katilku yang empuks itu....tapi sebelum tidur, alarm kat jam SET, alarm kat jam meja tu SET...kena set, takut esok terlajak...and i even pesan kat my sister in business, ayun to wake me up before i terlajak (baik adikku ni,siap offer nak kejutkan lagi..tq!!) and also to my cousin natrah yang sedang study sambil FB till subuh tu to wake me up,she stayed over temankan kami dua beranak (thank you my dearest cousin).Terlajak perahu boleh ditarik, terlajak tidur, melepasssssssss lah ilmu-ilmu penting tu nanti...

skali...KRINGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG!!!!!!! 

time tu baru 4:50 am !

alahai..cepatnyer masa berlalu.rasa macam baru jer tadi mata tertutup..takperlah 5 minit lagi......


KRINGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG!!!!!!!

jam lagi satu bunyi lah pulak...and its 5:10am..oklah jam, i surrender already..i got up and hit the shower straight...brrrrrr,sejuknyierrr..nasib baik lah ada heater ..he he


Dah siap masukkan barang-barang ke dalam kereta, i checked myself in the mirror jap before i go (nak check kot kot make up tersenget sebelah ker, eyeliner tak line betul ker, kening sebelah lupa nak betulkan ker...hehehe..almaklumlah,dah ngantuk-ngantuk tu...he he)
My baby Rawdha still asleep, and i dukung dia bawak masuk ke kereta.And then, terus we went straight to pick up my sis in business, khairunnisa kat rumah dia not far from my place.




During the event
Seminar SM/SSM || @ Eastin Hotel,Petaling Jaya

Registration starts at 7 am sharp at eastin hotel,petaling jaya.So,we were advised to come sharp on time so that we can register ourselves earlier and dapat duduk kat seat yang best in the grand ballroom.Kalau lambat .duduk jauh ke belakang, alamatnyer i kena pakai spek ler (in which i malas,sebab memang saya seorang yang pemalas nak pakai spek,selagi masih boleh tengok,selagi tu lah saya tak mahu pakai spek mata!!..hehe).




Sesampai jer di Eastin Hotel, i parked my car dekat yang paling dekat lah dengan lift,carried my baby and barang-barang dia sekali and we headed straight to room 817.My mom,sisters and little nephews dah duk sana since last night.I sent my baby Rawdha to my mom.Kissed her cheek and me and khairunnisa headed straight to the Grand Ballroom.

RAMAINYER!!!!!

khairunnisa noticed my youngest sister tiqah tengah beratur and my sis yatie tengah in charge with registration.After registration settled, we went to our seats.



Tersangat lah ramai usahawan-usahawan hebat-hebat yang hadir pada hari itu.Semuanya datang dari pelbagai careers backgrounds, dari suri rumah sepenuh masa sehinggalah ke golongan professionals...ada Doctors,GMs,Lawyers,Lecturers and Professors, Engineers from multi national companies, Bankers and many more yang rata-ratanya mula nampak peluang di dalam business ini yang boleh create solid income and future.Semuanya datang untuk satu tujuan, to achieve FINANCIAL FREEDOM AND TIME FREEDOM.



Matlamat dan Impian kita adalah sama, untuk mencapai apa yang diimpikan.Kehidupan selesa tanpa hutang,dapat kereta idaman,rumah idaman, savings yang mantap buat keluarga,melancong satu dunia dan bermacam-macam lagi..we can achieve it all!

ini baru barisan dari tengah ke belakang belum lagi barisan barisan di hadapan...ramai sangat masa ni

usahawan usahawan tak kira dari utara,selatan,timur dan barat kebanyakkannya menghadirkan diri ke seminar ini termasuklah diriku ini.







ini lah dia barisan speaker yang hebat-hebat belaka.walaupun i tidur hanya 2 jam, dalam seminar ni langsung tak terlelap pun mata walau sesaat pun.Pengalaman mereka berjaya dan tips-tips yang diberi memang tiada tokok bandingnya dan tidak boleh dibeli dengan apa jua sekalipun.Kejayaan mereka ini, mereka 'share' dan kongsi dengan rakan-rakan kongsi.Dalam business ini, mentor-mentor dalam kumpulan tidak lokek dengan ilmu pengalaman dan strategy untuk berjaya.Mentor-mentor kita akan guide, beri tunjuk ajar dan tunjuk cara pada kita sehingga kita sampai ke TOP seperti mereka.



Biz partners yang datang dari pelbagai 'career backgrounds'...


ini lah dia barisan wanita-wanita yang berjaya.Semasa dua tiga tahun lepas hidup mereka tidak sama seperti sekarang.Some of them are housewives,an engineer and an executive working in an IT company and now, they are successful entrepreneurs earning strong solid income every month.



hampir 400 orang.yang hadir.....i read in CDM Salha Zain's blog, she said, even the Eastin Hotel people yang in charge in handling this seminar kata tak pernah handle seramai ni....

 DDM Nur Faziha or Fazi adalah MC untuk haritu ..eventho' tengah preggy, nampak ceria dan bertenaga jer dia seharian...macam-macam tips yang dia kongsi bersama kami termasuklah pengalaman dia dalam biznes ini.Walaupun tinggal jauh di Johor, distance is not an obstacle for her.Dia adalah antara orang yang hebat dalam biznes ni.


memang seronok mendengar hujah-hujah hebat dari CDM Raz....dengan lawak spontannya buat kami semua tak kering gusi...memang BEST!! nak berjaya dalam bizness ni, mudah sahaja, takwim syarikat jangan ditinggalkan.


CDM Salha Zain...orangnya kecil molek jer tetapi incomenyer..WOW! memang hebat dan bersemangat sungguh hujah-hujah CDM Salha Zain..memang kami semua sangat teruja dengan kehebatannya menceritakan tips-tips dan pengalamannyer berjaya di dalam bizness best ni melalui internet marketing...and not only that,after the seminar session, semasa di luar Grand Ballroom,langsung dia tidak lokek untuk berkongsi ilmu dengan kami yang berada bersama di dalam satu group,thank you so much! 





CDM Mai pun tak kurang hebatnya....banyak yang kami pelajari dari hujah-hujahnya..peranan in this biznes,concepts and many more...

 yang pakai spek rim kaler merah tu is farihah...bakal CDM 2012!! I have known her since her school days lagi (she and my younger sister Dewi were in the same school).An engineer who loves to challenge herself.One of the strongest and dia dah pun tunjukkan buktinya sendiri.I lihat perkembangan dia dari sebelum i buat biznes ni lagi dan memang ternyata dengan biznes ni, kita boleh melangkah naik hingga ke TOP!


sekali imbas, nampak macam penyanyi fames Yuna..he he...dia ni tak kurang hebatnya...memang sangatlah hebat!..walaupun masih bekerja dengan company swasta, dia buat biznes ni as her part time.Umur baru 25 dah drive Mercedes hasil dari biznes ni.Memang hebat DDM Sha Khalid...She is young and successful and she is not even 30 yet!





siapa yang tidak mengenali  CDM HANIS HAIZI....wanita hebat dalam biznes ni.Wife to CDM Raz,a mother of 2 boys and a successful entrepreneur.I rasa tersangatlah beruntung dan bersyukur sangat to be in her group.Siapa yang memang under group CDM Haniz Haizi memang faham dan tau maksud i.In just 2 years, dia sudah boleh earn a strong solid income yang membolehkan dia mencapai segala yang diimpikan, dream car,dream house,savings yang mantap,dream vacation,dream bag,dream shoes...semua lah yang diimpikan menjadi kenyataan dan dia juga banyak menolong rakan-rakan kongsi yang lain mencapai impian yang sama seperti apa yang telah dicapainya.She appeared in so many commercial media, newspapers,magazines...name it.  In this biznes memang best dan senang because mentors and leaders akan guide kita along the way to the TOP! mereka sudah berjaya dan menolong kita pula untuk berjaya sama seperti mereka.Best kan...memang BEST! DARE TO DREAM BIG!



"Kenapa perlu berimpian besar? Sebab impian itu percuma tak kena bayar pun... jadi mimpi je apa2 yang kita suka!! Dan melalui impian ini akan lead to halatuju semakin jelas to get what we want.. dan matlamat kita semakin jelas

Element percaya tu mesti ada dan letakkan 200% kepercayaan terhadap diri kita dan potensi diri. Positive thinking is also one of the element, kena avoid perasaan teragak2 or tidak yakin! Sebab kita adalah apa yang kita fikirkan.. if kita fikirkan boleh BOLEH lah jadinya... or vice versa.." statement dari blog CDM HANIS HAIZI 







DDM Dewi is my younger sister..Dari awal dia buat biznes ni hingga sekarang memang nampak hasilnya.Depan mata i sendiri i nampak adik i berjaya selangkah demi selangkah dalam biznes ni sehinggalah selangkah lagi untuk menjadi CDM!! bakal CDM 2012..i am very proud of u sis!! =) ...and this is one of the reasons why i buat biznes ni jugak dan melekat sehingga ke hari ini.I am the kind of person yang nak tengok dulu, kaji dulu, lihat dulu....dan I sendiri nampak bukti kejayaan my sis dewi,.sampaikan masa awal-awal lagi nak buat biznes ni,i terus decide nak buat biznes ni tanpa tengok biznes plan pun...in fact,my sister tiqah (2nd from left) also a model for numerous commercial ads pun buat biznes ni..boleh dikatakan our family members hampir semua buat biznes ni.




rakan kongsi, khairunnisa muslim , CDM Raz and me

sisters in bizness :)


sepupus in bizness...sepupu yang sangat hebat!


biz partnerku and my sis Dewi Nurhayatie

me and CDM Salha Zain

Entrepreneur sisters





Us with CD HANIS HAIZI
















pictures credit to www.salhazain.com
pictures credit to www.hanishaizi.com

No comments:

Post a Comment